?

W czym możemy Ci pomóc?

Pomoc

Zalecenia dla nadawców masowych

Polityka Antyspamowa

Grupa Wirtualna Polska S.A. (o2.pl) nie zezwala na wykorzystywanie swych systemów komputerowych do przesyłania niepożądanych przez odbiorców przesyłek e-mailowych o charakterze masowym.
W szczególności zabrania się przesyłania e-maili nieposiadających prawidłowych nagłówków i adresów (Od, Do) lub zawierających sfałszowane nagłówki. Nie zezwala się także na przekazywanie listów e-mail do systemów o2.pl, za pomocą systemów komputerowych innego przedsiębiorcy bez jego zgody.
Poczta o2.pl nie zezwala także na przekazywanie do systemów o2.pl takich listów e-mail, w których przy użyciu specjalnych technik ukryto źródło pochodzenia listu. Poczta o2.pl nie zezwala na wykorzystanie systemów o2.pl do przesyłania listów e-mail naruszających postanowienia odpowiednich regulaminów świadczenia usług pocztowych przez o2.pl
Poczta o2.pl zastrzega sobie prawo do stosowania wszelkich prawnych i technicznych zabezpieczeń chroniących systemy o2.pl przed przesyłaniem za ich pomocą niepożądanych przez odbiorców, przesyłek e-mailowych o charakterze masowym.
Stosowane mogą być między innymi następujące techniki:
• odrzucanie wszelkich połączeń bądź przesyłek e-mail pochodzących z adresów, na które wpłynęły (zweryfikowane przez administratorów o2.pl) skargi,
• blokowanie kont użytkowników poczty o2.pl, na których wpłynęły (zweryfikowane przez administratorów o2.pl) skargi,
• odrzucanie wszelkich transmisji pochodzących z adresów zawartych na udostępnionych przez organizacje antyspamowe tzw. czarnych listach (ang. blacklists)
• odrzucanie przesyłek e-mail uznanych przez systemy antyspamowe o2.pl za przesyłki o charakterze masowym, niepożądane przez odbiorców
• odrzucanie przesyłek e-mail uznanych przez systemy antywirusowe o2.pl za zawierające wirusy
• odrzucanie połączeń bądź przesyłek e-mail, które posiadają znamiona ataków typu
• "mail-bombing" (wysyłanie bardzo dużej ilości przesyłek w krótkim okresie czasu)
• odrzucanie połączeń bądź przesyłek e-mail ze źródeł, które nie posiadają poprawnie skonfigurowanego DNS lub RevDNS
• odrzucanie przesyłek e-mail zawierających sfałszowane nagłówki
• odrzucanie połączeń niespełniających standardu SPF (http://spf.pobox.com)
• weryfikacja numeru telefonu komórkowego przypisanego do konta pocztowego o2.pl

Segregator

Wiadomości, które trafią do folderu Odebrane są domyślnie dzielone na następujące kategorie:

Stary interfejs Poczty

• Główne – do tej grupy należą wiadomości najważniejsze dla samego użytkownika, komunikacja osobista, potwierdzenia zamówień lub rejestracji;
• Zakupy grupowe – ta kategoria zawiera oferty z serwisów oferujących zakupy grupowe;
• Społeczności – w tej zakładce znajdują się powiadomienia z serwisów społecznościowych;
• Oferty – w tym miejscu zostają zgromadzone listy przesyłane przez sklepy internetowe;
• Inne – z kolei tu trafiają wszystkie pozostałe wiadomości masowe

Nowy interfejs Poczty

• Zakupy – wiadomości transakcyjne od sklepów internetowych lub informacje na temat przesyłki.
• Powiadomienia – wiadomości o założonych kontach w różnych serwisach internetowych, potwierdzenia rejestracji lub informacje o błędnych logowaniach.
• Rezerwacje – wiadomości od różnych przewoźników (pociągi, loty) oraz informacje o zarezerwowanych miejscach w kinie lub teatrze.
• Pieniądze- informacje od banków (saldo, potwierdzenia przelewów) systemy płatności internetowych ( PayU, Paypal, dotpay, itp.) lub wiadomości zawierające faktury lub paragony.
• Oferty- wiadomości od serwisów z zakupami grupowymi, różne newslettery promocyjne od sklepów internetowych oraz kupony ze zniżkami.
• Społeczności-wiadomości z różnych portali społecznościowych ( Facebook, Nasza Klasa, Pingera)
• Newslettery- wiadomości od różnych grup dyskusyjnych, portali informacyjnych lub hobbystycznych.

Zakładki segregatora są włączone domyślnie. Użytkownik może rezygnować z konkretnych zakładek - w takim wypadku wiadomości będą trafiać do kategorii Główne.
Poczta o2.pl na podstawie analizy wyborów użytkowników określa kategorie do których trafiają wiadomości. Użytkownicy przenosząc wiadomości pomiędzy zakładkami tworzą (automatycznie) reguły, dzięki którym kolejne wiadomości trafiają do wybranej kategorii. Dobre praktyki dla nadawców masowych:

• wiadomości o różnym charakterze powinny być wysyłane z innych adresów e-mail (np. oferty oddzielone od wiadomości transakcyjnych)
• wysyłka powinna być realizowana ze stałego zestawu adresów IP oraz nagłówka "From"
• wymagane jest stosowanie mechanizmu podwójnego potwierdzenia (double opt-in)
• każda przesłana wiadomość powinna dawać wyraźną możliwość skutecznego wypisania się z listy dystrybucyjnej
• wymagane jest umieszczanie w każdej przesyłanej wiadomości masowej nagłówka "List-Unsubscribe" z odpowiednim linkiem (uwaga: nie zastępuje to linku do wypisania w treści wiadomości)
• wiadomości masowe powinny posiadać nagłówek: "Precedence: bulk"
• temat wiadomości powinien odpowiadać jej treści i nie wprowadzać w błąd
• więcej na http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/01/Dobre_praktyki_e-mail_marketingu.pdf

Względem użytkowników wykorzystujących systemy o2.pl niezgodnie z ich przeznaczeniem, zwłaszcza do dystrybucji przesyłek e-mail o charakterze masowym, niepożądanych przez odbiorców mogą być wyciągnięte konsekwencje prawne.
Wszelkie reklamacje dotyczące odrzucenia przesyłki przez systemy o2.pl, w sposób inny od wymienionych w tej polityce, prosimy przesyłać na adres postmaster@wp.pl
wydrukuj

Czy potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Dołożyliśmy starań, aby informacje zawarte w naszym systemie pomocy były kompleksowe i wyczerpujące. Jeżeli mimo to nie udało Ci się rozwiązać problemu - możesz skontaktować się z nami bezpośrednio.

potrzebujesz więcej pomocy ?

Twoje IP

Sprawdź swój adres IP, właściwości łącza, konfigurację przeglądarki i inne ważne parametry w aplikacji TwojeIP:

Warto wiedzieć

Masz zablokowane konto?
Przyczyn blokady konta może być wiele, dlatego w celu sprawdzenia konkretnej przyczyny prosimy o podanie loginu zablokowanego konta.

PAMIĘTAJ!
Abyśmy mogli odpowiedzieć na zgłoszenie, prosimy o podanie adresu który nie jest zablokowany i na który możemy odpowiedzieć na Państwa zgłoszenie.

Historia wyszukiwania

Ostatnio wyszukiwane tematy