Czy to na pewno SPAM?

Spam to wiadomość, która jest niepożądana w skrzynce mailowej oraz potencjalnie niebezpieczna.
Maile tego typu są wysyłane masowo bez zgody odbiorców, mogą zawierać niebezpieczne treści lub fałszywe informacje.

SPAM to najczęściej niepożądane natrętne wiadomości o charakterze reklamowym lub też o tematyce towarzyskiej. Często są to wiadomości od nadawców, z którymi nie chcemy prowadzić korespondencji.

Jakie wiadomości są często mylone ze SPAMem?

1. Oferty reklamowe kierowane na Twoje konto w ramach wyrażonych przez Ciebie zgód marketingowych oraz wiadomości od firm partnerskich wp.pl lub o2.pl (mailingi z dopiskiem wp.pl/o2.pl w temacie) często są mylone ze SPAMem.
Wiadomości te domyślnie dostarczane są do folderu Odebrane lub zakładki Oferty.

W przypadku wykupienia pakietów dodatkowych jest możliwość cofnięcia wyrażonych zgód marketingowych, dzięki czemu mailingi reklamowe od wp.pl/o2.pl oraz firm partnerskich przestaną przychodzić na Twoje konto.
Możliwość uruchomienia wykupienia pakietu bez reklam znajdziesz po zalogowaniu do konta pocztowego w menu Opcje - Pakiety dodatkowe.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://pomoc.o2.pl/jak-wykupic-pakiet-poczty-bez-reklam

2. Newslettery, czyli cyklicznie wysyłane wiadomości, zazwyczaj o tematyce hobbystycznej, związanej z zainteresowaniami, na które zapisaliśmy się intencjonalnie lub też wyraziliśmy zgodę.
Wiadomości tego typu dostarczane są domyślnie do zakładki Newslettery.
Zrezygnować z otrzymywania wiadomości typu newsletter można po kontakcie z nadawcą wiadomości lub poprzez samodzielne wypisanie się z newslettera.
Zazwyczaj taka informacja pojawia się w stopce maila wraz z danymi podmiotu, któremu zostały udzielone zgody marketingowe.

W jaki sposób można filtrować otrzymywane wiadomości?

W przypadku jeśli wypisanie się z bazy mailingowej nie jest możliwe, sugerujemy utworzyć dedykowany filtr, szczegóły tutaj, aby nie otrzymywać wiadomości od wybranego podmiotu do folderu Odebrane.

Jeśli wiadomość ma charakter SPAMowy i nie powinna się znaleźć w skrzynce pocztowej, skorzystaj z opcji: ZGŁOŚ SPAM.


Gdzie można zgłosić podejrzaną wiadomość?

Zachęcamy do korzystania z opcji ZGŁOŚ SPAM, dostępnej w interfejsie skrzynki pocztowej.
Podejrzanie wiadomości można również zgłosić do weryfikacji poprzez formularz kontaktowy lub też bezpośrednio na adres e-mail kontakt@pomoc.wp.pl



Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.