Bezpieczne hasło i profilaktyka

Hasło do logowania jest głównym zabezpieczeniem prywatności konta e-mail, dlatego warto zadbać, by było ono odpowiednio silne.

Zachęcamy również do dodatkowego zabezpieczenia konta przez aktywację logowania dwustopniowego w 1login od WP: https://pomoc.o2.pl/1login/czym-jest-logowanie-dwustopniowe
Systemy WP Poczty posiadają szereg zabezpieczeń dbających o bezpieczeństwo konta, lecz w celu zapewnienia maksymalnej ochrony wymagany jest minimalny wkład pracy Użytkownika.

W trosce o bezpieczeństwo kont pocztowych prosimy o zastosowanie się do poniższych porad:

  • Logowanie powinno odbywać się z urządzeń, które posiadają zabezpieczenia (np. program antywirusowy) oraz mają regularnie aktualizowane wersje systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych.
  • Używane hasło powinno być przypisane tylko do WP Poczty (do żadnego innego serwisu);
  • Hasło powinno składać minimum z 8 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, cyfrę oraz znak specjalny;
  • Jeżeli system wymusza zmianę hasła, należy zastosować się do wyświetlanego komunikatu.
  • Dobrym rozwiązaniem zapewniającym higienę i bezpieczeństwo używanego hasła jest manager haseł.
  • Nowe hasło nie może być podobne do poprzednio używanych haseł ani do haseł używanych w innych serwisach.
  • Jeśli otrzymasz odnośnik do strony WP Poczty z prośbą o zalogowanie, sprawdź pasek adresu, czy na pewno jest to strona WP (np. poczta.o2.pl).
    Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości - wpisz adres ręcznie.
  • Odzyskiwanie hasła przez SMS lub przez E-mail pomocniczy to bezpieczne i pewne metody.
  • Warto dbać o to, żeby wprowadzone metody odzyskiwania hasła (nr tel., pomocniczy e-mail) były zawsze aktualne.
  • W miejscach publicznych (np. biblioteka), a także korzystając z urządzeń udostępnionych przez inne osoby lub podmioty, nie korzystaj z opcji zapamiętywania hasła w przeglądarce, a po zakończonej pracy pamiętaj o wylogowaniu się.
  • Zalecamy logowanie tylko z bezpiecznych sieci internetowych i unikanie sieci publicznie dostępnych (np. hotelowe wifi).



Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.