Bezpieczne hasło i profilaktyka

Hasło do logowania jest głównym zabezpieczeniem prywatności konta e-mail.
Systemy Poczty o2 posiadają szereg zabezpieczeń dbających o bezpieczeństwo konta, lecz w celu zapewnienia maksymalnej ochrony wymagany jest minimalny wkład pracy Użytkownika.

Aby konto było bezpieczne należy zastosować się do poniższych porad:

  • Logowanie powinno odbywać się z urządzeń, które posiadają zabezpieczenia (np. program antywirusowy);
  • Używane hasło powinno być przypisane tylko do poczty o2 (do żadnego innego serwisu);
  • Hasło musi się składać minimum z 8 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę oraz cyfrę;
  • Hasło należy zmieniać raz na pół roku - jeżeli system wymusza zmianę hasła należy zastosować się do wyświetlanego komunikatu.
  • Jeśli otrzymasz odnośnik do strony Poczty o2 z prośbą o zalogowanie, sprawdź pasek adresu, czy na pewno jest to strona o2 (np. poczta.o2.pl, www.o2.pl, mail.tlen.pl, www.tlen.pl). Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości - wpisz adres ręcznie;
  • Metoda odzyskania hasła SMS-em jest znacznie bardziej bezpieczna niż E-mail pomocniczy lub Pytanie pomocnicze;
  • W miejscach publicznych (np. kafejka, biblioteka) nie korzystaj z opcji zapamiętywania hasła w przeglądarce, a po zakończonej pracy pamiętaj o wylogowaniu się.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się