Jak bezpiecznie korzystać z poczty?

1. Hasło

Hasło do logowania to najważniejsze zabezpieczenie Twojego konta e-mail. Nasze systemy mają wiele zabezpieczeń konta, ale Ty musisz utworzyć silne hasło. 

Jak ustawić silne hasło?

2. Samodzielne odzyskanie konta

Uzupełnij je i potwierdź. Bez tego nie odzyskasz samodzielnie dostępu do konta, gdy zapomnisz hasła.
Nie możesz już skorzystać z pomocniczego numeru telefonu lub adresu e-mail? Zaktualizuj metody. Rekomendujemy uzupełnienie 2 metod.

Jaką metodę samodzielnego resetu hasła wybrać?
Jak ustawić metody samodzielnego resetu hasła w Poczcie o2?

3. Logowanie dwustopniowe

Gdy jest włączone, nawet jeśli ktoś wpisze hasło do Twojego konta, nie zaloguję się do niego. Osoba próbująca zalogować się nie będzie mogła potwierdzić drugiego kroku logowania.

Czym jest logowanie dwustopniowe?
Jak wyłączyć i wyłączyć logowanie dwustopniowe?
Czym są klucze awaryjne?

4. Weryfikacja wiadomości 

Zwracaj szczególną uwagę na linki i załączniki w wiadomościach. Szczególnie wtedy, gdy są nieoznaczone zieloną tarczą.
Nasze systemy mają specjalne mechanizmy, które sprawdzają czy dana wiadomość jest bezpieczna. 

Jak rozpoznać zweryfikowanego nadawcę?
Czy to wiadomość od o2? - Polityka komunikacji z Użytkownikami w Poczcie o2
Czy to na pewno SPAM?

5. Szyfrowanie połączenia:

Połączenia do wszystkich usług pocztowych są szyfrowane. To znaczy, że są kodowane w taki sposób, że nikt niepożądany nie uzyska dostępu do Twoich danych i wiadomości. To szyfrowanie dotyczy strony www (poczta.o2.pl), programów pocztowych (POP, IMAP) oraz aplikacji mobilnych Poczty o2.

Co to jest szyfrowanie połączenia TLS?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.