Potrzebujesz pomocy w odzyskaniu dostępu do skrzynki?
Zapoznaj się z naszymi wskazówkami: https://pomoc.o2.pl/nie-pamietam-hasla

Bezpieczeństwo w Poczcie o2

Ochrona Twojego konta i Twoich danych jest dla nas najważniejsza. Zobacz, co robimy, żeby zapewnić Ci bezpieczeństwo.

1.Bezpieczne hasło

Hasło do logowania to najważniejsze zabezpieczenie Twojego konta e-mail. Nasze systemy mają wiele zabezpieczeń konta, ale Ty musisz zadbać o silne hasło. 

Zobacz nasze zalecenia, jak tworzyć bezpieczne hasło: 

 https://pomoc.o2.pl/bezpieczne-haslo

Zadbaj też o ochronę swojego konta, gdy stracisz do niego dostęp lub zapomnisz hasła. Wystarczy, że ustalisz metody odzyskiwania hasła i będziesz pilnować, by były aktualne. Wtedy możesz samodzielnie zresetować hasło. Możesz to zrobić po zalogowaniu do swojego profilu w Poczcie o2.

Zobacz nasze zalecenia dotyczące samodzielnego resetu hasła:

: https://pomoc.o2.pl/jaka-metode-resetu-hasla-wybrac

2. Weryfikacja dwuetapowa

Zabezpiecz jeszcze lepiej swoje konto i włącz weryfikację dwuetapową z 1login od WP. Taka metoda jest bardzo popularna na przykład w aplikacjach bankowych. Dzięki niej nawet jeśli ktoś niepożądany pozna Twoje hasło, nie zaloguje się na Twoje konto bez Twojej zgody.

Jak to działa?

pierwszym etapie logowania podajesz adres e-mail lub login oraz hasło. Tak samo jak dawniej.

W drugim etapie podajesz specjalny kod z aplikacji mobilnej 1login od WP albo dostajesz powiadomienie na swoim telefonie lub tablecie. Tego kodu ani powiadomienia nie dostanie osoba niepożądana. Nawet jeśli zna Twoje hasło i przejdzie pierwszy etap. Dzięki temu nie będzie mogła się zalogować na Twoje konto.

Więcej informacji: 
https://pomoc.o2.pl/1login/czym-jest-weryfikacja-dwuetapowa

3. Linki i załączniki w mailu

Zwracaj szczególną uwagę na linki i załączniki dodawane w wiadomościach od niezaufanych nadawców.

Nasze systemy mają specjalne mechanizmy, które sprawdzają, czy dana wiadomość jest bezpieczna.


Zweryfikowany nadawca:

Jeżeli wiadomość jest oznaczona zieloną tarczą Zweryfikowany Nadawca to oznacza, że mail został wysłany od nadawcy, sprawdzonego przez systemy Poczty o2.

W ten sposób oznaczamy na przykład wszystkie wiadomości administracyjne, które do Ciebie wysyłamy. Gdy otwierasz wiadomość oznaczoną w ten sposób, masz pewność, że pochodzi z wiarygodnego źródła.


Pamiętaj, że to oznaczenie pojawia się:

  • na liście wiadomości



  • w górnym lewym rogu maila, na lewo od nadawcy, nigdy w treści wiadomości


Więcej informacji znajdziesz na stronie:
https://pomoc.o2.pl/zweryfikowany-nadawca



Czy to mail od administratora?
Już wiesz, że każda wiadomość administracyjna wysłana przez nasz zespół Poczty o2  jest oznaczona zieloną tarczą  

Dodatkowo każda wiadomość administracyjna od nas zawiera dokładnie takie oznaczenie o2 (logotyp), jak na ilustracji:



Więcej informacji znajdziesz na stronie:
https://pomoc.o2.pl/polityka-komunikacji

Czy ten mail to SPAM?

Spam to wiadomość, która jest niechciana i potencjalnie niebezpieczna.

Maile tego typu są wysyłane bez zgody Użytkownika. Newslettery, na które się zapisujesz to nie jest SPAM. Z bazy mailingowej newslettera możesz się wypisać po kontakcie z nadawcą wiadomości lub samodzielnie. Najczęściej informacja o możliwości wypisania się z newslettera pojawia się w stopce maila wraz z danymi podmiotu, któremu udzielasz zgody marketingowej.


Więcej informacji:
https://pomoc.o2.pl/czy-to-na-pewno-spam

4. Szyfrowanie połączenia:

Połączenia do wszystkich usług pocztowych są szyfrowane. To znaczy, że są kodowane w taki sposób, że nikt niepożądany nie uzyska dostępu do Twoich danych i wiadomości. To szyfrowanie dotyczy strony www (poczta.o2.pl), programów pocztowych (POP, IMAP) oraz aplikacji mobilnych Poczty o2.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.